mandag 27. desember 2010

Romjulssysler og strikkede julekuler.

Jeg er like musikalsk som en do-kost! Hver gang jeg skryter av min musikalske ektemann som synger og spiller så fint gitar, får jeg tilbake : "Men du er jo tonedøv". Så da spørs det om det er mannen som har høye standarder til egen prestasjon eller jeg som er tonedøv. Antagelig begge deler.

Uansett så fikk jeg Keyboard (!) til jul av min bedre halvdel, og nå har jeg kommet igjennom dag to i det store mysteriet: "hvordan spille November Rain (Guns n Roses)". Støle fingre og tålmodige ektemenn er visst obligatorisk. Siden jeg er i besittelse av begge deler har jeg nå kommet meg ca 6 sekunder ut i sangen....

Juletreet har fått seg to nye kuler ( i toppen av treet pga ivrige valpetenner) fra de berømte mannfolkene Arne og Carlos. Det er Mor som har strikket dem, er de ikke fine? Jeg prøvde en gang å strikke ett par sokker, men prosjektet ligger fremdeles i fred over ett tiår senere. Jeg fant ut at det var nytteløst å streve med selvstrikkede sokker når jeg kan kjøpe ullsokker på butikken.


2. juledag gikk også med til å sjokkere min ektemann på 2 områder:
  1. Jeg skulle lage middag (Toro snarkokt risengrøt) og greide å svi grøten 2 ganger i løpet av 5 minutter. Sånn kan det gå når jeg sysler med mange ting samtidig, ihvertfall inni hodet mitt.
  2. Jeg avslørte at jeg ikke kan NOE om Winston Churchill, bortsett fra at han var en politiker en eller annen plass. Spørs om det er JEG som egentlig må lese biografien som ligger på stuebordet.

2 kommentarer:

  1. Ha ha -Da er vi to som er musikalske:) -Artig lesning;))
    Vil få ønske dg en fin Nyttårskveld og et Godt Nyttår!
    Go klem i fra mæ
    -Julekulene var kjempefine -bra du fikk reddet de!

    SvarSlett
  2. hihihihiiii;-D gøøøøy!!! Digger at du nå kan 6 sek av nowember rain....kongesangen!! Og når det gjelder Churchill så kan jeg bare si at det hjelper å besøke SLOTTET han voks opp på- i England;) (les: visste veldig lite jeg også før besøket der....slottet var veldig motiverende kan du si!!)
    Er HELFRELST på Arne og Carlos sine julekuler, din mor er jo HELT MED I TIDEN;-D Heldiggris som har slike!!!!;-D

    Ingrid

    SvarSlett