søndag 19. desember 2010

Juletrepynten på plass - Massemord unngått



Bra jeg var produktiv og laget all juletrepynten i fjor, siden jeg har ligget på latsia i år.

Det hotteste temaet i heimen (for meg ihvertfall) i desember har vært om juletreet i det hele tatt fikk plass i vår kjære skoeske-leilighet i år. Å joda, jeg måtte bare hive ut ei kiste, og ommøbelere i ca tre kvarters tid for å rydde plass til herligheten. I etterkant ser jeg at det muligens ser litt døvt ut med bilde og hyller halveis skjult bak treet, men det får så være siden boden vår er full.

Siden jeg bare VET at mange tenker mangt og mye om plast-trær så vil jeg sitere Margit Sandemo på følgende: "Jeg nekter å være med på dette massemordet av grantrær", he he. Det får være min unnskyldning, sånn offisielt ihvertfall ;) 

Massemord eller ikke: Praktisk og billig er det, ihvertfall i lengden. Og i stedet for å støvsuge barnåler frem til påske, så har jeg gleden av å støvsuge plastnåler frem til pinse! Jepp, mitt kunstige tre fra Elkjøp er såppas naturtro at det røsser "barnåler". Jeg venter fremdeles på at noen av dem skal "vokse ut igjen".......


Nå gjenstår det "bare" å lære Gibson at mutters hjemmelagede julekuler, kremmerhus og hjerter av papir (grøss og gru, fort gjort å rive i filler) skal få henge i fred.

Så hvor er alle de uknuselige plastkulene som er så himla praktisk når man har valp i hus? Nei....de fikk ikke plass på treet i år.......





2 kommentarer:

  1. Hahahahahaaa;-) flirer høyt her jeg sitter!! det ble kjempefiiint!! Gleder meg til å høre mer om Gibson skjønner det her med hva man kan spise..eller IKKE! ;-D
    Ingrid

    SvarSlett
  2. Hihihi, jeg måtte trekke på smilebåndet jeg også nå. Du skriver utrolig bra altså!

    Og du, jeg er heller ikke med på massemordene, kaller meg miljøvennlig jeg da, nå skal plasttreet frem for 12 året på rad. Det får en dusj bittelillejulaften.

    Kos deg masse i førjulstiden!
    Klem Kari

    SvarSlett