tirsdag 2. november 2010

"O jul med din glede"

 
Jeg merker prestasjonsangsten komme snikende jo nærmere jul vi kommer fordi jeg har fått det for meg at siden jeg har laget egne julekort i mange år, så er det liksom et "must" at jeg må gjøre det i år også. Jeg er nemlig totalt blottlagt for ideer på hvordan årets julekort skal være. kanskje jeg rett og slett skal bruke tiden på å lage egen julepynt til meg selv i år?

Hva gjør man egentlig når man mangler inspirasjon? Jo, man surfer selvfølgelig litt rundt i forskjellige blogger, og over alt finnes det haugevis av morsomme og smarte kort, så jeg får se om jegfår til et par plagiat etter hvert.......

Nå har jeg prøvd meg på en juledekorasjon jeg fant oppskrifta på i denne bloggen: http://whiffofjoy.blogspot.com/2010/10/christmas-decoration-by-natalie-z.html
Enkel og grei, men jeg sliter litt med inspirasjon til pynting for tida. Da er det kjekt å ty til noen "old fashion" glansbilder som rammes inn av noen helt ordinære blomster og perler. Det er rart med det i disse selvkritiske tider: Originalen i den andre bloggen ble liksom mye finere......

Tilbake til eventuelle julekort: jeg trodde jeg var lur, og tenkte at jeg skulle klaske på et bilde av mine tre søte små på årets julekort siden jeg er så fantasiløs for tida. Andre familier sender bilder av sine barn til jul, så da er det vel greit at mine "barn" også pryder noen julekort.....Problemet er bare at vofsene IKKE er samarbeidsvillige med nisser og nisseluer når jeg tar frem kameraet for tiden. Men ett av bildene ble jo ganske festlig, siden Nemi som er halveis skjult bak Gibson (han med den fantastisk rare grimasen) er i ferd med å rive i filler nisselua, imens gamle Zorro rett og slett ser ut som han er drittlei (noe han sikkert også er, siden han veltet den pent oppstillte nissen så den ligger med beina i været hehe).

4 kommentarer:

  1. En lite trøst kan da være att det er ikke alltid de små tobeinte heller er så fordømt samarbeidsvillige , men hvorfor skal alt væra så "oppstilt" da? "øyeblikket" lokker frem smilet og gjennkjennelsen hos de fleste og er en fin påminnelse til jul

    SvarSlett
  2. Himmel og hav så skjønne vofser du har! Nå savner jeg å ha egen altså, men jeg har ikke tid desverre.

    Nydelig den julepynten du har laget. Den blir nok fin i ett vindu eller på juletreet tenker jeg. Og i den skjønne røde fargen da!

    Og du.. dette er 2 året jeg lager julekort selv, i fjør så det grusomme ut, men jeg ga de bort fordet.. he he.

    Klem Renate

    SvarSlett
  3. Ha-ha-ha! Herlig bilde av barna! Og du er ikke den eneste som sliter med inspirasjon til julekort gitt, nesten så jeg vurderer å stikke på nille og kjøpe...
    Når det gjelder dekorering av lys, så stempler du ønsket motiv på en serviett og tar vekk to lag, sånn at du sitter igjen med ett veldig tynt lag. Så plasserer du det på lyset og legger et lag matpapir stramt rundt. Tape kan være lurt, det var her jeg grillet fingrene mine!
    Så bruker du varmepistol og smelter servietten inn i lyset. Det går ikke å bruke føner, men strykejern duger. Da tar du det bare forsiktig mot lyset til du ser motivet smelte inn.
    Det lønner seg å prøve seg fram litt på smålys, til du får teken på det, så du ikke kaster bort en masse dyre lys.
    Lykke til da!
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei igjen! Så bra at du fikk prøvd deg på lys da! Sjøl har jeg aldri prøvd meg med strykejern, men innbiller meg at det er lettere med varmepistol. Gleder meg til å se resultatene dine!
    Ha en flott lørdagskveld!
    Klem

    SvarSlett