tirsdag 12. oktober 2010

Status fra hobbykroken

De siste to ukene har vært fattigslige på papirhobbyfronten. Dette har nok mye å gjøre med at min andre hobby har eskalert i omfang, siden vi har fått en ny hundevalp i hus, samt at Nemi har debutert på jaktprøve og vunnet en Working Test med Engelske dommere. Nå er altså familen Kjerstad lykkelige eiere av tre labradorer; en pensjonist på 12 år, en 3 år gammel fremadstormende labrador, samt det nyeste tilskuddet på 9 uker. For spesielt intresserte finnes bilder og info om "buskapen" og vår andre hobby i hundebloggen: http://nemistreningsblogg.blogspot.com/

Papirhobbyen lever i beste velgående inni hodet mitt imens jeg vandrer gatelangs på natterstid med hundevalpen. Det skorter ikke på planer, og bilder av valpen er i ferd med å komme opp i et imponerende antall som selvfølgelig etterhvert må scrappes. Vår eldste labrador har også en forkjærlighet for å stjele Cuttlebug-maskina mi når han er alene hjemme. Det er ikke få ganger jeg har funnet min elskelige kuttemaskin lettere nedslevjet i hundesenga til Zorro. Gudsjelov har han ikke greid å ødelegge den, og nå har endelig kuttemaskina fått en tryggere plass litt over snutehøyde.

Det nærmer seg jul, og julekortene er påbegynt. Det vil si at noen julestempler er malt og klippet ut.
Min siste oppdagelse før valpen kom i hus var hvor gøy det er med krympeplast, og så langt har noen julenissestempler blitt stemplet, malt og krympet med krympeplast. Til og med husbond viste et snev av interesse når jeg sto og stirret inn i steikeovnen etter å ha stappet inn diverse kunstverk til krymping.

2 kommentarer:

  1. Koselig nisse da:) -Høres spennende ut med krympeplast!
    Grattis med nytt familiemedlem -og til Nemi med "Workig Test" :)
    Go klem

    SvarSlett
  2. Ja livet blir snudd litt opp ned med en liten ny krabat i huset. Gratulerer! Sååå koselig.
    Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Vintagebildet jeg har brukt er fra et av klippearkene fra Minnehjørnet...nesten helt sikkert..:)
    Jeg har også vært gjenom krympeplasten, men syntes ikke jeg fikk det helt til. Resultatet ble litt skakt og skeivt for å si det sånn. Jeg brukte varmepistol, kanskje jeg skal gi det en ny sjanse i ovnen?
    Ha en flott dag.
    Klemmer fra Marianne:)

    SvarSlett