fredag 9. oktober 2009

Julekuler og kremmerhus


Nå har samlinga med ny juletrepynt kommet opp i 6 stk kremmerhus og 5 stk julekuler. Utrolig hvor mye man får gjort etter 3 dagers avspassering fra jobben. Nå ble det jammen tid til både shopping og produksjon:) Det hjelper selvfølgelig også med naboer med samme hobby, så får man vært sosial i samme slengen.

For å lage kremmerhusene laget jeg en stor sirkel på  et 12 X 12 mønsterpapir. Sirkelen ble delt opp i 4 like store deler, klippet ut og limt sammen. Jeg pyntet dem med bånd, blonder og glansbilder. Til hanken har jeg brukt blonder, festet på kremmerhuset med knapper. Etter litt tenking frem og tilbake måtte jeg ty til nål og tråd for å sy fast hanken, ingenting er mer irriterende enn ting som detter ifra hverandre når de skal brukes.

Julekulene er etter en ide fra fjordårets julenummer av "Ett trykk", og er superenkle å lage: Disse er laget av 10 stk papirremser, 2 splittbinders og tråd til oppheng. Inni har jeg hengt en "dingeldangel" som synes igjennom papirremsene. Det er en fordel å bruke mønsterpapir med mønster på begge sider.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar